30
Sep
10

How Maynards scores 25/30 for its QR Code

The image below is a QR Code found in Monday’s Journal Metro in Montreal. Let’s see how it scores on the three rules of QR Codes:

  • 1st rule: Mobilize the landing page. The QR Code lands on mobilized landing page with a few external links pointing to traditional non mobilized content. Score: 5/10
  • 2nd rule: Keep the URL short. The QR Code scans a short URL. Score: 10/10
  • 3rd rule: Make the content valuable. Compelling content with clever social media integration brings fun and excitement to consumers. Score: 10/10

So Maynards scores 25/30 for its QR Code campaign. The best I can say is well done Maynards for giving it a go, now with a few adjustments to content (no non mobilized external links please) it should hit 30/30!

Share Via : AddThis

Publicités

0 Responses to “How Maynards scores 25/30 for its QR Code”



  1. Laisser un commentaire

Laisser un commentaire

Entrez vos coordonnées ci-dessous ou cliquez sur une icône pour vous connecter:

Logo WordPress.com

Vous commentez à l'aide de votre compte WordPress.com. Déconnexion / Changer )

Image Twitter

Vous commentez à l'aide de votre compte Twitter. Déconnexion / Changer )

Photo Facebook

Vous commentez à l'aide de votre compte Facebook. Déconnexion / Changer )

Photo Google+

Vous commentez à l'aide de votre compte Google+. Déconnexion / Changer )

Connexion à %s


Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Rejoignez 724 autres abonnés

Follow Us

                   

Didjet : Calendar

septembre 2010
L M M J V S D
« Août   Oct »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

Didjet : Tweets

Erreur : Twitter ne répond pas. Veuillez patienter quelques minutes avant d'actualiser cette page.


%d blogueurs aiment cette page :